Welcome to the Archives

Publishers’ Forum 2016

Presentations 2016

Videos of presentations and PDF files

Day 1

Opening Remarks:
Klaus-Peter Stegen, The Publishers‘ Forum, GER

 

Opening Remarks:
Rüdiger Wischenbart, The Publishers‘ Forum, AT

 

Keynote:
Who Are the Competitors to Publishers? – Douglas McCabe, Enders Analysis, UK

Douglas McCabe, Enders Analysis, UK: “Who Are the Competitors to Publishers?”
This presentation is only available for participants; email info@klopotek.de to get it.

 

Keynote:
Growth Strategies in a Changing Market – Michael E. Hansen, Cengage Learning, USA

Michael E. Hansen, Cengage Learning, USA:
“Growth Strategies in a Changing Market” (PDF file)

 

Topic 1: Understanding the Consumers & Measuring Success
Keynote:
The Impact of Getting to Know Your Customer – Matt Turner, MarkLogic, USA
Panel Debate – Ruth Jones, Ingram, USA; Pascal Hetzscholdt, MarkMonitor/ Thomson Reuters, USA; Laura Bijelic, Penguin Random House, UK; Annette Beetz, Random House, GER

Pascal Hetzscholdt, MarkMonitor/ Thomson Reuters, USA: “MarkMonitor Anti-Piracy Solutions”
This presentation is only available for participants; email info@klopotek.de to get it.

 

Workshop 3: New Thinking, New Doing
Checking on Concepts and Innovative Ideas for Start-Ups in Publishing – Jörg Rheinboldt, Axel Springer Plug and Play Accelerator, GER
This presentation is only available for participants; email info@klopotek.de to get it.

 

Workshop 4: Publishing 4.0
Vom Geschäftsmodell zu Content und Technologie-Strategie. Ergebnisse einer Studie – Jörn Fahsel, Universität Erlangen, D; Ehrhardt F. Heinold, Heinold, Spiller & Partner, D
Presentation (pdf-Datei)

 

To New Thinking, New Practices
Introduction – Anki Ahrnell, Bonnier, SE
Panel Debate – Carmen Ospina, Penguin Random House Grupo Editorial, ES; Andrew Franklin, Profile Books, UK

Anki Ahrnell, Bonnier, SE:
“New Thinking, New Practices” (PDF file)

 

Thema 4: Innovation muss funktionieren
Einführung – Florian Geuppert, Holtzbrinck Digital Content Group, D
Podiumsdebatte – Michaela G. Philipzen, Ullstein, D; Claudia Güner, Thieme, D
Dieses Video ist nur für Teilnehmer; wenden Sie sich an info@klopotek.de um das Passwort zu erhalten.

Florian Geuppert, Holtzbrinck Digital Content Group, D: “Innovation muss funktionieren”
Diese Präsentation ist nur für Teilnehmer erhältlich; wenden Sie sich an info@klopotek.de um sie zu erhalten.

 

Fireplace Talk
Publishing in the Arab World: Opportunities and Challenges, Encounters and Controversies – Bodour Al Qasimi, Kalimat Group, UAE

 

 

——————————————————————————————————————–

Day 2

Uli Klopotek on the Publishers’ Forum (Image: Uli Klopotek, left; Rüdiger Wischenbart, right)

 

New Perspectives on Ebooks: Findings from the Global Ebook Report – Rüdiger Wischenbart, The Publishers‘ Forum, AT

Rüdiger Wischenbart, The Publishers‘ Forum, AT:
“New Perspectives on Ebooks: Findings from the Global eBook report 2016” (PDF file)

 

Keynote:
Center Stage the Author: Loyalties, Royalties, Copyright, Politics – RA Dr. Ralph Oliver Graef, GRAEF Rechtsanwälte, GER

RA Dr. Ralph Oliver Graef, GRAEF Rechtsanwälte, GER: “Center Stage the Author: Loyalties, Royalties, Copyright, Politics”
This presentation is only available for participants; email info@klopotek.de to get it.

 

Keynote:
Implementing Digital Learning – Martyn Leese, UK

 

Gesprächsrunde 6: „Mehr Mut und Offenheit – Neue Jobprofile im Verlagsgeschäft“
Ergebnisse einer Studie des mediacampus: Anwendungen
Monika Kolb-Klausch, mediacampus frankfurt, D; Nadja Kneissler, Delius Klasing Verlag GmbH, D; Till Moepert, Springer SBM Deutschland, D
Diese Präsentation ist nur für Teilnehmer erhältlich; wenden Sie sich an info@klopotek.de um sie zu erhalten.

 

Panel Debate:
Digital Education – International Trends and Developments in Digital Educational Publishing
Kate Worlock, Outsell, UK; Martyn Leese, UK; William Chesser, VitalSource/Ingram, UK; José Borghino, International Publishers’ Association, CH; Dr. Rüdiger Salat, Facultas, AT

 

Podiumsdebatte:
Autor & Verlag. Ein längst nicht mehr selbstverständliches Arbeitsverhältnis.
Einführung – RA Dr. Ralph Oliver Graef, GRAEF Rechtsanwälte, GER
Podiumsdebatte – Wolfgang Ferchl, Knaus Verlag, D; Christoph Keese, Axel Springer SE, D; Wolfgang Tischer, Literaturecafe.de, D
Dieses Video ist nur für Teilnehmer; wenden Sie sich an info@klopotek.de um das Passwort zu erhalten.

RA Dr. Ralph Oliver Graef, GRAEF Rechtsanwälte, GER: “Die Auswirkungen des VG Wort/Vogel-Urteils”
Diese Präsentation ist nur für Teilnehmer erhältlich; wenden Sie sich an info@klopotek.de um sie zu erhalten.

 

WS 10: Small & Global
How Can Small & Medium-sized Independent Publishers Develop an International Strategy? – Sonia Draga, Publisher, PL; Matthias Wahls, Consultant, NL/CHN

Matthias Wahls, Consultant, NL/CHN: “How Can Small & Medium-sized Independent Publishers Develop an International Strategy? Examples, Use cases, Perspectives” (PDF file)

 

WS 11: Leitfaden Innovation
Katja Splichal, Ulmer, D; Carmen Udina, dtv, D: “Innovation im Unternehmen verankern. Checkliste. Best Practices” (Link)

 

WS 12: Digital Education
Best practices aus deutschen Start-ups Vernetzungen zwischen Verlagsinhalten und digitalen Lern-Communities.
Stephan Kemper, bettermarks, D; Harald Henzler, Lectory/smart-digits, D; Samuel Ju, Repetico, D
Stephan Kemper über Bettermarks” (pdf-Datei)

 

WS 13: Fit für 2020
Das richtige Personal für komplexe IT Investitionen im Verlag gewinnen.
Friedrich Figge, HTWK Leipzig, D; Dieter Bruning, content-press, D; Josephine Mitze, content-press, D
WS 13: Fit für 2020″ (pdf-Datei)

 

Panel Debate:
Digital Transformation Phase 02. Beyond the Book of today. Audiences. Markets. Platforms. Regulations. New Disruptive Contexts for (Book) Publishing.
Peter Brantley, UC Davis Library at UC Davis / Books in Browsers, USA; Marguerite Joly, Ullstein, GER; David Worlock, Outsell, UK; Katharina Dermuehl, Kiron, GER

Peter Brantley, UC Davis Library at UC Davis / Books in Browsers, USA:
“Beyond the Book of today. Audiences. Markets. Platforms. Regulations. New Disruptive Contexts for (Book) Publishing.” (PDF file)

 

Closing Remarks:
Fionnuala Duggan, Yale University Press, UK; Joerg Pfuhl, GER; Rüdiger Wischenbart, The Publishers’ Forum, AT